äntligen hemma

Skönt att komma in kasta av sig jackan vantarna och sjalen, och bara krypa ner i sängen och försöka sova igen.
Eller sova och sova, jag ligger bara uder tecket och ser tv och ja, skriver.
Snart är det träning ska börja fixa allt om en timma.

Jag hatar lögner, eller jag har ju ljugit några gånger men bara 1 gång det här året.
Men det som jag ljög om var min ledighets ansökan. Till Mamma. Ifall ni undrade.
Jag sa att jag hade lämnat in den före jul lovet som jag skulle men nej.
I alla fall så är det otroligt vad man ljög när man var liten.
När jag var liten ljög jag så himla ofta men slutade när morfar berättade att tungan kunde falla av, hehe.
Den vanligaste lögnen jag sa var tex ifall jag ville vara med Lisa, Lina, Sandra, Hanna eller Amanda 30 min efter skolan (eller på skolan, asså utanför).
Och då ljög jag ju såklart så här;
"Några 6:or snöbadade mej på väg hem (jag gick i trean)." Sa jag så att tårarna sprutade och det fulaste var att jag hade snöbadat mej själv också för den delen. Heheh, nu har ni hört den knäppaste lögnen jag sa och har sakt några gånger då men.

Nu ska jag se tv och ta det lugn.

puss&kram!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0